بەخێر بێن بۆ ماڵپەڕی‌ "هەڵۆی‌ كوردستان"                                ماڵپەڕی‌ "هەڵۆی‌ كوردستان" ماڵپەڕی‌ هەموو كورد‌و كوردستانییەكە


ده‌سپێك
هه‌ڵۆی‌ كوردستان
سیاسه‌ت
كۆمه‌ڵایه‌تی‌
ئه‌ده‌ب‌و هونه‌ر
وتووێژ
شه‌هیدان
كتێب
سروود‌و وته‌ی‌ به‌نرخ
وێنه
فارسی
ئارشیو
پێوه‌ندی‌
لینك
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بیانیۀ کنگرۀ ملیتهای ایران فدرال

بمناسبت حادثۀ تروريستى مهاباد

 

ساعت یازده صبح امروز چهارشنبه سی و یکم شهریور 1389( برابر با 22 سپتامبر 2010 ) تروریسم کور اين بار در شهر مهاباد، با انفجار بمبی میان تماشا گرانی که اغلب از زنان و کوکان بودند، دست به جنایت هولناکی زد.

کنگرۀ ملیتهای ایران فدرال، ضمن اظهار تأسف از کشته شدن این قربانیان بیگناه، و عرض تسلیت به خانواده های آنها، هر نو ع اقدام تروریستی را و از طرف هرکه باشد، شدیداً محکوم می کند:

- خواه تروریسم کور مخالفان داخلی و یا خارجی رژیم تروریست پرور جمهوری اسلامی باشد، و

- خواه تروریسم دولتی جمهوری اسلامی باشد که درطول حیاتش، با رهبری دو ولی فقیه اش ( خمینی و خامنه ای )، بلندترین رکورددار تل های نعش در تاریخ سی سالۀ معاصر ایران و جهان است:

از جنایت سینما رکس آبادان ، فتواى کشتار کردستان، جنايات هولناک در ترکمن صحرا ، آذربایجان، اهواز(خوزستان)، بلوچستان، قشقائی ها و...گرفته تا برسد به کشتار زندانیان سیاسی دهۀ شصت که گروگانهايى بيش، در چنگال خون آشام اين دولت قرون وسطائی و قانون شکن نبودند.

کشتار و شکنجۀ مداوم دگر اندیشان، اعم از دین ناباوران و یا دین باورانی چون: اهل تسنن، اهل حق، بهائیان و بابیان و صُبی ها و دراویش و... و کشتار و سرکوب و شکنجه و تجاوزهای نوع زندان کهریزک همه و همه نوعى تروريسم دولتى سازمان یافته است که براى ايجاد رعب و وحشت و خاموش نمودن جنبش و مقاومت اعتراضى در ميان مردم به اجرا در مي آيد.

کنگرۀ ملیتهای ایران فدرال، امیدوار است که با هوشیاری مردم آگاه و رشید مهاباد، مسببین واقعی این تروریسم کور، همانند عاملان واقعی سینما رکس آبادان، هم به ملت کردستان و سایر ملل و مردمان ساکن ايران، و هم به جهانیان معرفی شوند، تا زمینۀ محاکمۀ عادلانه شان درآیندۀ نزدیک فراهم گردد.

 

کنگره مليتهاى ايران فدرال

 

 

 

 

لاپه‌ڕه‌ی‌ سه‌ره‌كی‌

پێوه‌ندی‌ له‌گه‌ڵ‌ هه‌ڵۆی‌ كوردستان

بڵاوکردنه‌وه‌ی بابه‌ته‌کانی ئه‌م ماڵپه‌ڕه به‌ بێ ئاماژه به ماڵپه‌ڕی‌ "هه‌ڵۆی‌ كوردستان"‌ قه‌ده‌غه‌یه

Copyright © www.heloykurdistan.com