بەخێر بێن بۆ ماڵپەڕی‌ "هەڵۆی‌ كوردستان"                                ماڵپەڕی‌ "هەڵۆی‌ كوردستان" ماڵپەڕی‌ هەموو كورد‌و كوردستانییەكە


ده‌سپێك
هه‌ڵۆی‌ كوردستان
سیاسه‌ت
كۆمه‌ڵایه‌تی‌
ئه‌ده‌ب‌و هونه‌ر
وتووێژ
شه‌هیدان
كتێب
سروود‌و وته‌ی‌ به‌نرخ
وێنه
فارسی
ئارشیو
پێوه‌ندی‌
لینك
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اعلامیه‌ی اتحادیه صنفی معلمان کردستان ایران

بمناسبت آغاز سال تحصیلی (89 ـ 90)

 

هم‌میهنان گرامی !

پدران، مادران، معلمین و دانش‌آموزان عزیز !

آغاز سال تحصیلی نو مصادف با اوضاع و احوال نابسامان اجتماعی، سیاسی ، اقتصادی و آموزشی جامعه‌ی ایران بطور کلی و کردستان ایران بالاخص، می‌باشد. رویارویی مسئولانه با این شرایط خفقان‌آمیز و مخوف همه ما را به مبارزه‌ای خطیر در این راستا می‌طلبد.

چنانچه مطلعید هم‌اکنون رژیم در سطح داخلی با بحرانهای بزرگ سیاسی و اقتصادی مواجه گشته است، بصورتی که سراسیمه و متوسل به اعمال خشونت‌آمیز و جهت سرکوب خواسته‌های مشروع ملل ایران آستین بالا زده است.

وحشت حاکمیت از رشد افکار آزادیخواهی و باروری جامعه به لحاظ روشنفکری اقشارش که بر اثر توسعه‌ی علوم انسانی ، سیاسی و اجتماعی این فضا را تدارک دیده است، رهبری نظام را نگران کرده، بصورتی که وی تحصیل دروس علمی، علوم انسانی و حقوق بشر در مدارس و دانشگاهها را برای بقای نظامش مخاطره‌آمیز می‌داند و در راستای زدودن این خطرات دست به حملات وسیع علیه مراکز تحصیلی از جمله دانشگاها و مدارس زده است.

روشهای این تهاجم ضدبشری بالاخص در کردستان در چارچوب اعدام معلمان کرد از جمله معلم شهید فرزاد کمانگر و بازداشت دهها تن از معلمین فعال در زمینه‌های آموزش و پرورش است که تنها جرمشان اقدام به وظیفه‌ی راستین معلمی بوده و برای آموزش نوباوگان و جوانان ملت کرد کوشیده‌اند.

روش های دیگر این تهاجمات عبارتند از:

ـ محصور ساختن دروس تحصیلی در چارچوبی دگم و ایدئولوژیک به منظور بقای حاکمیت ولایت فقیه و اعزام آخوندها به مدارس با هدف نظارت بر فرایند آموزش و فعالیت‌های معلمین درحیطه‌ی افکار حاکمیت.

ـ توسعه‌بخشی فضای بسیجی در مدارس با اعطای امتیازات ویژه به معلمان و دانش‌آموزان بسیجی به منظور جلوگیری از مبارزات آزادیخواهانه‌ی معلمین و دانش‌آموزان روشنفکر و دلسوز.

ـ اغتشاشگری و بوجودآوردن فضای نفاق در مدارس کردستان بمنظور جلوگیری از ابراز عقاید آزاد معلمین و دانش‌آموزان.

ـ عدم تهیه ی ابزارهای لازم جهت تحصیل، علی‌الخصوص در مدارس کردستان و فقر سیستم آموزشی که موجب رکود تحصیلی دانش‌آموزان در مقیاس وسیع گردیده است.

ـ عدم استخدام بعد از مرحله فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان و یأس آنان در رابطه با مشاغل آینده شان برای امرار معاش خود و خانواده.

ـ عدم تأمین مایحتاج زندگی روزمره برای معلمان، زیر پاگذاشتن خواسته‌هایشان، اعمال روشهای خشونت‌آمیز زندان، شکنجه، تهدید و اعدام که همین خود موجب یأس معلمین گشته و متأسفانه تبدیل به معضلی فراروی آموزش براساس مبنایی مثبت و تأثیرگذار گردیده است.

ـ تهدیدات وزیر آموزش عالی (کامران دانشجو) جهت تخریب دانشگاههایی که از پذیرش فرهنگ بسیجی گری و فرامین ولایت فقیه سرباز می‌زنند، که این امر نشانگر رعب حکومت از مراکز تحصیلی و وحشت آن از فعالیت و مبارزات این مراکز می‌باشد.

ـ انتصابات افراد مزدور و ناکار آمد در پستهای مهم سیستم آموزش و پرورش به منظور کنترل این سیستم وسیع و قرار دادن آن در چارچوب منافع سیستم ولایت فقیه، که بی‌لیاقتی مجریان سیستم آموزشی موجب وضعیتی گردیده که هر کدام از این به اصطلاح مسئولان، مراکز آموزشی را به بستر آزمون طرحهای ارتجاعی و ناموفق خویش، مبدل ساخته‌اند به‌طوری که سیستم آموزش و پرورش دچار سرگردانی و رکود بی نهایت گردیده است.

این ها و دهها موضوع و معضل اسفبار و وحشتناک دیگر که حکومت بر سیستم آموزشی تحمیل داشته نشانگر همین واقعیت است، که رژیم مراکز تحصیلی را عمدتاً بمثابه‌ی خطری برای موجودیت خود تلقی می‌کند. بدین خاطر می‌کوشد فعالیت مراکز آموزشی را مختل و خثنی سازد و آنها را کنترل نماید. رژیم حاکم به علت فشار افکار عمومی در سطح داخلی و خارجی دیگر قادر به تعطیلی این مراکز نیست و به اصطلاح از به راه انداختن انقلاب فرهنگی عاجز است.

بدین علت مجموعاً این رفتارهای بی‌فرجام و طرح‌ریزی شده که به بخشی از آنها اشاره گردید در راستای تحمیل سیستم آموزشی ارتجاعی و بی محتواست تا تأثیرات علوم آموزشی را در قبال تبلور افکار آزادیخواهی و بشر دوستانه از اندیشه و مغز تک تک افراد جامعه بزداید. ما پدران و مادران، معلمین و دانش‌آموزان با درکی عمیق و مدرن باید این وحشت حکومت از تأثیرگذاری کسب علم و تحصیل را که در کوتاه گردیدن عمر حکومت مؤثر می‌باشد، به زمینه‌ی تداوم مبارزه‌ای آزادیخواهانه و تأسیس حکومتی دموکراتیک و مردمی که تحت لوای آن تمامی ملل تحت ستم ایران به حقوقشان دست یازند، مبدل نماییم تا دانش‌آموزان کشور ما نیز از آموزشی مدرن بهره‌مند گردند.

معلمان و دانش‌آموزان گرامی !

بیایید آغاز سال تحصیلی را به سرآغازی جهت تداوم مبارزه‌ای پیگیر در راستای دستیابی به حق و حقوقمان مبدل سازیم و این مهم نیز با اتحاد و همدلی و درک مسئولیت خطیرتان دست یافتنی است. پس بستر تحصیل را به سنگر مبارزه علیه ارتجاع و خرافه‌پرستی مبدل نمائید.

به امید پیروزی در این مبارزه

سال نو تحصیلی بر همه فرخنده باد

اتحادیه صنفی معلمان کردستان ایران

31/6/1389

 

 

 

 

لاپه‌ڕه‌ی‌ سه‌ره‌كی‌

پێوه‌ندی‌ له‌گه‌ڵ‌ هه‌ڵۆی‌ كوردستان

بڵاوکردنه‌وه‌ی بابه‌ته‌کانی ئه‌م ماڵپه‌ڕه به‌ بێ ئاماژه به ماڵپه‌ڕی‌ "هه‌ڵۆی‌ كوردستان"‌ قه‌ده‌غه‌یه

Copyright © www.heloykurdistan.com